Jumaat, 24 Oktober 2014

PASTIKAN ANDA MINUM AIR YANG BETUL

Air merupakan komponen utama didalam tubuh badan kita. 72% daripada tubuh adalah air. Bahagian-bahagian lain seperti paru-paru, darah, kulit, otot-otot, otak dan tulang juga menggunakan air sebagai komposisi utama. Oleh itu, kita perlu sentiasa meminum air bagi memastikan tubuh badan kita dapat berfungsi dengan baik. Air yang diminum akan dihantar keseluruh badan dan ada yang akan dikeluarkan sama ada melalui peluh ataupun urin. 




Kesedaran tentang keperluan minum air ini adalah sesuatu yang bagus untuk menjamin kesihatan tubuh kita dari masalah dehidrasi. Namun begitu, kita juga perlu menitik-beratkan kandungan air yang kita minum. Adakah ianya bersifat asid ataupun beralkali. Melalui ujian pH yang dijalankan, agak mengejutkan apabila mendapati air 'Reverse Osmosis (R.O)' yang kita sering dapatkan di kedai-kedai bersifat asid. Apatah lagi minuman berkarbonat lain. 






Ramai yang tidak sedar tentang kandungan air yang diminum kerana warnanya yang sama jernih. Terima kasih kepada syarikat ENAGIC yang berusaha keras untuk memberikan kesedaran tentang keperluan badan untuk mengambil minuman air yang beralkali ini dengan slogan 'Change Your Water, Change Your Life'. Saya yakin ramai yang akan mendapat manfaat terutamanya dari segi kesihatan kerana memandangkan majoriti makanan harian yang kita ambil bersifat asid yang boleh memudaratkan kesihatan, maka air minuman KANGEN yang beralkali ini akan berfungsi untuk meneutralkannya.

Oleh itu, marilah kita kongsikan maklumat ini dengan rakan-rakan dan saudara-mara kita agar sama-sama mendapat manfaat kesihatan yang baik.

Sekiranya anda ingin mendapatkan air minuman KANGEN yang beralkali ataupun anda berminat untuk mendapatkan mesin KANGEN ini sila hubungi saya melalui blog https://airsihatkangen.blogspot.com/ ini. Terus ikuti blog ini kerana banyak lagi perkongsian ilmu dan maklumat yang akan dimuatnaik dari semasa ke semasa. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan